zondag 12 april 2020

Hij heeft een nieuwe jas

M'n eerste selfie

Vandaag arriveerde er een nieuwe jas. Een man klopte op de deur van ons huis. Hij zette een grote doos met de jas erin voor de deur en rende weg.
Aanvankelijk leek het of er geen zakken in de jas zaten.
Wat is een jas zonder zakken? 

Ik was teleurgesteld, maar wat bleek? De zakken waren er wel, maar ze waren dichtgenaaid. Ik moest ze openmaken met een tornmesje. En die heb ik, want ik kom uit een geslacht van kleermakers. Als ik geen tornmesje had, zou ik geen goede zoon zijn.
De zakken zijn lekker diep. Er kan veel in. En ze zijn van sterke stof gemaakt. 's Avonds trok ik de nieuwe jas aan en ik ging erin naar buiten. De mensen in de buurt stootten elkaar aan en fluisterden: "Hij heeft een nieuwe jas." 
Ik
nam een foto van mezelf. Zoiets had ik niet eerder gedaan (ik vind het iets eenzaams om te doen).
Hierboven zie je m'n allereerste selfie (met de nieuwe jas en het nieuwe kosmopolitische overhemd).
 

¹ Brillen, sleutels, touwtjes, briefjes, munten, aanstekers, pennen, elastiekjesdat moet allemaal in de zakken van de jas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten