zaterdag 15 februari 2020

De torens zijn ingestort

De kunst van het min of meer normaal zijn
's Avonds kijk ik tv om de tijd te doden.
Ik moet de tijd doden omdat ik gestopt ben met drinken.
Ik kijk vooral naar films en series uit Hollywood, zodat ik er ook als ondergangs-deskundige nog wat aan heb.
Een dieptepunt was de film Joker van de regisseur Todd Phillips met in de hoofdrol Joaquin Phoenix.
De film berust op vele misverstanden. De belangrijkste daarvan is het misverstand dat idioten interessante karakters zijn.
Idioten zijn karakters uit balans. Ze zijn daardoor voorspelbaar. Normaal zijn (of willen zijn) is daarbij vergeleken een adembenemende balanceeract boven vele afgronden. 

Op de foto zie je de Fransman Philippe Petit op op 415 meter hoogte over een koord van de ene Twin Tower naar de andere lopen.
De torens zijn in 2001 ingestort (Philippe Petit leeft nog).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten