vrijdag 12 augustus 2022

Hoor je wel?

Anatoli Mariëngof
Gisteren gaf mijn zusje M. me het boek Mijn eeuw, mijn vrienden en
vriendinnen
van de schrijver Anatoli Mariëngof, die zich een imaginist noemde.¹
Ik heb meteen een paar bladzijden uit het boek van de imaginist gelezen.
Wat een geschikte naam om hardop uit te spreken is Anatoli Mariëngof! Daarmee kan ik werkelijk indruk maken.

De anderen zullen denken: "Nou nou, die gooit er zo'n moeilijke naam zomaar uit, net zo makkelijk als een ander 'donderdag' zegt."
Maar niet alleen op anderen maak je indruk met zo'n naam, heb ik gemerkt, ook op jezelf. Zo'n naam uitspreken voelt van binnen alsof een heerlijk zomers onweer losbarst boven uitgestrekte korenvelden.
Anatoli Mariëngof.
Hoor je wel?
Maar nu dwaal ik wel erg af van mijn hoofdthema.
Maar zo'n hoofdthema is toch zeker niks waard als je niet af en toe mag afdwalen? Dat is ook de mening van mijn uitgever.

¹ Een imaginist is iemand die "het kuiken in het ei van het woord voelt."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten