vrijdag 26 augustus 2022

Het tandvlees is roze van kleur

Ik sperde mijn mond wijd open.
Ja wijd!
Twee lichtbruine ogen keken onderzoekend bij mij naar binnen.
Twee kleine handen in zeer dunne blauwe siliconen of rubberen handschoentjes duwden met behulp van fijne instrumenten (zoals een spiegeltje) zachtjes – behoedzaam! – tegen de binnenkant van mijn lippen en wangen om ruimte te maken om goed te kunnen zien.
Een mond, verscholen achter een mondkapje en behorend bij de lichtbruine ogen en de zeer precies bewegende kleine handen, zei: "Het tandvlees is roze van kleur en heeft een gezonde oppervlaktestructuur als van sinaasappelschil
."
Boven mij: het plafond van de Sixtijnse kapel met de beroemde fresco's van Michelangelo Buonarroti (Caprese, 6 maart 1475 - Rome, 18 februari 1564).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten