zaterdag 20 augustus 2022

Coperchio del gabinetto abassato durante lo sciacquone

Illustratie uit Giordano Bruno's
Opere Mnemotecniche

De mooi klinkende zin "Coperchio del gabinetto abassato durante lo sciacquone" betekent: t
oiletdeksel omlaag bij doorspoelen. 
Wanneer je namelijk doorspoelt met de deksel omhoog, ontstaat er een baaierd van onhygiënische druppeltjes.

Op 6 mei 2019 schreef ik over een door mij ontdekte metabolische mnemotechniek genaamd Van onder lossen van boven laden
.
Ik had ontdekt dat mijn geheugen beter werkte op een lege maag dan op een volle maag. Schijnbaar (schreef ik) was het gevoel "vol te zitten" psychosomatisch van aard en had het ook een uitwerking op de geest. Omdat mijn mnemotechniek zo goed werkt, ken ik de mooi klinkende Italiaanse zin
(die sinds kort hier op de wc hangt) nu uit m'n hoofd (door-spoelen met het deksel omlaag is belangrijk voor mijn gezondheid vanwege het gedoe met mijn bloed. Mijn bloed dat rood is).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten