zondag 7 juni 2020

Het grasexperiment is mislukt

De letter K van m'n sjabloon

Het grasexperiment is mislukt.
Dit was het experiment
: ik had uit een reusachtig stuk plastic het woord lekker geknipt in hoofdletters.
Ik legde het aldus ontstane reusachtige sjabloon elke avond op een van droogheid geel en stoffig geworden grasveld hier in de buurt en goot met de gieter veel water op de plaatsen waar de letters uit het plastic waren gesneden, zodat daar een woord
van gras – het woord lekker – ging groeien. 
Ik had aan A. gevraagd welk woord hem geschikt leek voor mijn experiment en hij verplaatste zich in het gras. Hij vroeg zich af wat het gras zou zeggen als het dagelijks al dat heerlijke water van mij kreeg. Het gras, dacht hij, zou zeggen: "Lekker." 
Dit was ik met hem eens. Aan het eind van elke kurkdroge dag gaf ik de grasletters water. M. (47) hielp me bij het precies op de goeie plek leggen van het sjabloon.
En het gras, dat woord ging worden, groeide. Het gras werd lang en groen en sappig. Maar in de nacht van dag 4 op dag 5 begon het te regenen, waardoor het omringende gras ook lang en groen en sappig werd. En nu regent het nog steeds en is er van mijn woord van gras niets meer te zien. 

Bij een volgende droogteperiode ga ik het opnieuw proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten