zondag 3 februari 2019

Wie ben jij om dat te vinden?

Een man van mijn leeftijd (ikzelf)
Een man van mijn leeftijd moet:
kort haar hebben;
geen jas met een capuchon dragen;
geen felgekleurde hemden en/of broeken dragen;
geen muts met tierelantijnen dragen (zoals oortjes op de muts, of een pluim);
geen malle brillen op zijn neus dragen;
geen kleurige schoenen aan zijn voeten hebben.
Hij hoort, met andere woorden, niet op te vallen.
Je zult misschien zeggen: wie ben jij om dat te vinden?
Wel, ik ben een zoon van twee kleermakers en ik heb geleerd dat smaak (of stijl) de kunst is van het niet-opvallen.

En nog iets: vandaag ging M. (46) mijn haar scheren met een fonkelnieuw scheerapparaat. Door een onoplettendheid en door de vurigheid van het nieuwe apparaat scheerde ze een heel stuk uit m'n haar waardoor alles eraf moest, zie foto. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten