vrijdag 18 januari 2019

Op het gebied van eten kun je niet veeleisend genoeg zijn

Ons huis probeert een gastvrij huis te zijn. Het is niet zo dat ik een extra bord op tafel zet voor de onvoorziene gast, maar ik hou bij het berekenen van de hoeveelheid voedsel wel rekening met extra monden, ook omdat ons huis voor een deel een hotel is (Hotel Z).
Als er gasten of gastjes zijn vraag ik: "Blijf je eten?"

Sommigen zeggen ja. 
Sommigen vragen: "Wat eten jullie?"
een zeer goede vraag die ik vroeger nooit had durven stellen.
Ik vertel dan wat we gaan eten en het komt voor dat gastjes dan antwoorden: "Uhm, nee, dank u."

Omdat ze het niet lekker vinden, snap je? Of omdat ze het niet mogen eten van hun geloof.
En waarom zou je ook uit beleefdheiduit gastheervriendelijkheid eten wat je niet blieft? Nou, waarom? Op het gebied van eten kun je niet veeleisend genoeg zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten