dinsdag 11 januari 2022

Wat een boek is dat

William S. Burroughs
In 1974 kocht ik de LP Katy Lied van de band Steely Dan.
Er stonden mooie nummers op en de cover was een foto van een bidsprinkhaan.

Gisteren las ik dat de LP Steely Dan genoemd is naar een dildo uit William S. Burroughs' boek The naked lunch uit 1959.

Meteen kocht ik het boek. Ik hoefde er maar negen euro voor te betalen. Vandaag al kwam de fietskoerier het hier thuis afleveren:

"Pakketje!"

Daar was William S. Burroughs' The naked lunch. Helemaal uit 1959. Ik vond de dildopassage op pagina 101. Moet je lezen:

"Mary is bezig een rubberen penis met een riempje om te doen: 'Steely Dan III uit Yokahama,' zegt ze en ze streelt de rubberen schacht."

De rest ga je zelf maar lezen. Wat een boek is dat zeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten