woensdag 3 februari 2021

De stilte is graag in kooien

1.
Niemand kan tegen getreuzel, en toch bestaat het.

Niemand kan ertegen en toch bestaat het.
Dit
geldt voor veel dingen.

2.
Het is M. opgevallen dat bij het afnemen van de coronatest het staafje niet verticaal de neus in gaat, zoals ze dacht, maar horizontaal. 

3.
Óf je kiest voor ongelijkheid en beweging,
óf voor gelijkheid en bewegingloosheid.

4.
De zon scheen. Een vogel vloog laag over me heen. Ik zag zijn schaduw op de grond. Ook hoog in de lucht vlogen vogels. Die wierpen geen schaduwen op de grond (hun schaduwen haalden de grond niet). Als je schaduw de grond niet haalt, dacht ik, dan ben je vrij.

5.
"Toen ik jong was had ik een droom, maar die is door het leven uitgewist"
een Chinese vrouw op tv.

6.
Aan het leven van Donald Trump kun je zien dat het aanbeden-willen-worden bij velen vanzelf de bereidheid tot aanbidden oproept. Dit is een probleem.

7.
"Kom op Feyenoord," riep zondag iemand. Wat klonk dat eenzaam en ouderwets.

8.
Een paar dagen geleden at ik een worstje. Het had precies dezelfde textuur als m'n tong. Een fractie van een seconde dacht ik dat ik m'n eigen tong aan het opeten was.

9.
In kooien is het vaak stil. De stilte is misschien graag in kooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten