zaterdag 27 februari 2021

Gewicht is het enige dat telt

Door de pandemie kan ik geen boeken meer kopen in de winkel.
Nu worden de boeken hier per post aan huis bezorgd.
"Rrringgg!!!"
"Pakketje!"
Bij de posterijen is gewicht het enige is dat telt. Ik weet nu precies hoeveel mijn boeken wegen (het staat op de bijgeleverde pakbon).
Gisteren kwam
het boek M, de zoon van de eeuw van 1,06 kilogram.
Het is geschreven door
Antonio Scurati.
Het handelt over Benito Mussolini.
Het is oorspronkelijk uitgegeven door uitgeverij Bompiani.
Wat een welvarende naam is Bompiani!
Ik had nog nooit van het boek gehoord (het is een wereldwijde bestseller) maar A. begon er donderdag over, nadat we getennist hadden in het grootste iepenrijke loofbos van West-Europa*. Ik kon wel horen dat A. het een goed boek vond, dus besloot ik het meteen aan te schaffen.
De volgende dag was het er al en ik heb al 50 gram gelezen.

* Sinds de uitbraak van de iepziekte, die veroorzaakt wordt door de schimmel ophiostoma ulmi, zijn zulke bossen zeldzaam geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten