zaterdag 5 december 2020

Er is wereldwijd sprake van een fatale overschatting van het belang van communicatie

Shoephone
Ik had een nieuwe intelligente telefoon gekocht, een smartphone. Het was een hele mooie en een hele goeie.
Degene voor wie ik hem gekocht had wilde hem niet hebben. Degene wilde niet eens het doosje openmaken waar hij in zat. Toen ik hem er dan maar uit haalde, keurde degene de prachtige smartphone geen blik waardig, o, integendeel: degene reageerde erop alsof het een insect was en deinsde terug.
Deze reactie was het effect van een brainwash.

Het kwam doordat de prachtige smartphone van een ander merk was dan het beroemde merk uit Amerika. 

Internet is een hersenspoelerette
.

"Wilde jij vroeger, toen je jong was, niet ook een tennisracket van een bepaald merk en niet van een ander merk?" vroeg iemand bij wie ik me beklaagde.
"Jawel, zei ik, maar dat was een tennisracket van mooi geperst hout en darmsnaren. Daar kon ik goed mee tennissen. Dit is een telefoon."
(Er is wereldwijd sprake van een fatale overschatting van het belang van communicatie).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten