dinsdag 29 december 2020

Oef, wat een moeilijkheden

Ik zag Marieke Lucas Rijneveld op tv. Zij¹ voelt zich een meisje (Marieke) én een jongen (Lucas).
Mijn moeder zegt dat ik een boek van haar
moet lezen.
Marieke Lucas Rijneveld kan mooi zingen.
Zij
zong op tv het lied Verdronken vlinder van Lennaert Nijgh en Boudewijn de Groot.
Zij speelde zelf gitaar.
Het was geen rode gitaar en geen blauwe gitaar maar een witte gitaar.
Tegelijk gitaarspelen en zingen is moeilijk, dus chapeau!
Met zo iemand, die zoiets kan, zou ik wel bevriend willen zijn.
Op Wikipedia staat dat zij niet graag met "hij" of "zij"
wordt aangesproken. Zij zou graag willen dat er een apart Nederlands woord komt voor mensen zoals zij, die zich een meisje én een jongen voelen. Maar waar haal je zo'n woord vandaan?
Oef, wat een moeilijkheden. Ik hoop maar voor haar dat er snel zo'n woord gevonden wordt.
Dat het een mooi woord mag zijn.


¹
Toen ik haar voor het eerst op tv zag dacht ik: wat een mooi meisje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten