zondag 5 juli 2020

O ja, dat is waar ook

Uitsnede uit Christus geneest de zieken (Rembrandt)

Gezondheid is niet aanstekelijk. Het is nog nooit gebeurd dat een gezonde een zieke aanstak met zijn gezondheid, bijvoorbeeld door hem op de wang te kussen, een hand te geven of te strelen (te aaien). 
En dus zat ik er gisteren grapjes over te maken (in verband met het virus). 
Maar een oude Italiaanse dame wees me erop dat de gezondheid van Jezus wel degelijk aanstekelijk was. Zieken werden gezond, zei ze, wanneer ze door hem werden aangeraakt.
"O ja," zei ik beleefd, "dat is waar ook, mi dispiace."
In het oor van degene met wie ik grapjes zat te maken fluisterde ik zachtjes (om de oude dame niet te ontrieven): "Dus in plaats van een duur vaccin te ontwikkelen kunnen we beter Jezus erbij halen." 
De oude dame keerde zich naar ons om.
"L'ho sentito," zei ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten