donderdag 16 januari 2020

Ik legde alles in een la

Dit jaar wil ik mijn vierde roman af hebben. Ik hou niet zo van het woord roman. Sommige jongens heten Roman.
Mijn eerste roman staat als feuilleton op deze blog. De titel is Piëta met hond. Ik vind dat geen volmaakte titel.
Het grote voordeel van een roman op een blog is dat je er aan kunt blijven schaven.
Dat is ook het grote nadeel.
Mijn tweede roman heet Veel mensen vielen in zee.

Mijn derde roman heet Trouw is de andere wang.
Op een dag stond
Trouw is de andere wang op de longlist van een grote prijs. In het televisieprogramma Nieuwsuur werd bekend gemaakt wie de winnaar was (het aan de prijs verbonden geldbedrag was vijftigduizend euro).
Hoe de nieuwe roman gaat heten weet ik nog niet. Ik begon eraan in september 2017. Ik schreef bijna tweehonderdduizend woorden. In juli 2018 was ik klaar. Ik legde alles in een la.
Anderhalf jaar lang keek ik er niet naar om. Gisteren haalde ik het pak weer tevoorschijn. De eerste zin luidt: "Ik reis steevast per luchtballon."

Er moet dus nog veel gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten