zondag 11 februari 2024

Toen draaide ik me om

Driemaal daags in het Midden-Oosten
1.
"Hij heeft vijf moeders. Hij heeft drie goden geschapen."

2.
In het Midden-Oosten beheerst
niemand de verfijnde kunst van het compromissen sluiten. Deze onmacht is iets diep kinderlijks. Daarom is er nu compromizepam.¹ Drie maal daags slikken bij de maaltijd met een glas water.

3.
"Hoor jij niet dood te zijn?"

4.
Het geld wil altijd het tegenovergestelde.

5.
P.: "Er bestaat ricotta die je kunt raspen, wist je dat? Harde ricotta."
J.: "Dat kan niet."
P.: "Jawel, dat kan wel want het is zo."
J.: "O ja, is dat zo?"
P.: "Ja, dat is zo."
J.: "O ja? Je bent zelf een harde ricotta!"
 

6.
M. (22): "Ik heb vandaag geen zin om degene te zijn op wie boos geworden wordt!"

7.
Het onbegrijpelijke is iets zeer aangenaams wanneer het zich aandient in de vorm van poëzie.

8.
Ik was in zee. Ik zwom een heel eind uit de kust. Toen draaide ik me om, om naar de wereld te kijken. Dit was zeer verhelderend.

9.
Naarmate het beter met mij gaat zal ik haar steeds minder zien. Tenslotte zal ik haar niet meer zien.

10. (Oerschema 1)


11. (Oerschema 2)

¹ Een product van Binst & Onderwijl i.s.m. Big Placebo Pharma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten