vrijdag 15 juli 2022

Ik hoorde zomerse geluiden

Boole
Zoals gezegd heb ik op aanraden van mijn uitgever besloten om een boek van exact 150 pagina's te schrijven in de mij nog resterende, onbekende hoeveelheid tijd (een jaar, een decennium, een eeuw, een millennium?).
Daarna zal ik grootgrondbezitter worden.
Toen ik vandaag achter m'n bureau ging zitten om aan mijn nieuwe taak te beginnen, zat ik al meteen met m'n handen in m'n haar, want wat voor een boek moest het eigenlijk worden? Een pamflet, een beginselverklaring, een gezangenboek, een roman, een traktaat?
Dus ging ik naar buiten kijken.
Door het open raam stroomde geurige lucht naar binnen en ik hoorde zomerse geluiden van spelende kinderen en kwetterende vogels.

Ken je George Boole's Verhandeling over de Analyse van Eindige Verschillen uit 1860?
Een tot de verbeelding sprekende titel!

Eerder schreef ik zelf een zeer korte Verhandeling over toenemende verschillen bij toenemende overeenkomsten.

Nou ja, vlug maar aan de slag. Nog 150 pagina's te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten