dinsdag 12 juli 2022

En dan gaat het beginnen

Kleigrond
Mijn uitgever, P., zegt dat ik een nieuw literair genre heb uitgevonden, namelijk het genre van het plan.
Dit klopt.
Hij, P.,  heeft er hoogte van gekregen dat ik van plan ben om grootgrondbezitter te worden en hij vroeg me hoe ik dat wilde gaan aanpakken.
Een zeer terechte vraag waarop ik geen realistisch antwoord kon formuleren.
Hij stelde daarom voor dat ik in de tussentijd
– tot ik het antwoord weet – een bestseller ga schrijven over mijn plan en met de opbrengst daarvan grond ga kopen.
"Met boeken schrijven heb je ervaring," zei hij, "en je kunt het bovendien goed."
P. is een realistisch man.
Als ik elke dag honderd woorden schrijf, zal ik bij leven en welzijn over vierhonderdvijftig dagen klaar zijn. Ik verheug me nu al op al het geld dat straks binnen zal stromen. 
P. heeft vier dochters. De jongste heet A. Ze is vier jaar en altijd goedgemutst. Ze zei vanmorgen bij (en over) het wakker worden: "Eerst is het zwart en dan gaat het beginnen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten