zaterdag 12 november 2022

Overal waar vet zit

Mijn linkerbil in 2001 (foto M.)
Periodiek krijg ik injecties.
Overal waar vet zit is een geschikte plek om te injecteren.
Ik mag kiezen.
De injecties in de bil en de arm bevallen me het best. Ze veroorzaken daar geen grote rode vlekken.
Maar soms ontstaat er wel een grote rode vlek (en die kriebelt).
Om te onderzoeken hoe het komt dat er soms een rode kriebelige vlek ontstaat, doen J. en ik een experiment (J. is een van de injectrices; dit woord bestaat niet, maar je snapt wat ik bedoel¹).
Er zijn tal van variabelen.
Onze eerste vraaguit veleluidt: ligt het soms aan de snelheid waarmee de vloeistof geïnjecteerd wordt?
Om antwoord te krijgen op deze vraag heeft J. de vloeistof vandaag vrij langzaam in mijn linkerarm geïnjecteerd, en vrij snel in mijn rechterarm.
Wordt vervolgd! 

¹ Een woord hoeft niet perse te bestaan om iets bestaands uit te drukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten