maandag 28 november 2022

Zaterdagavond om zes uur kwam de koorts

Reusachtig glazen covidvirus door Luke Jerram
Bericht van PB, leukemist 3e klasse uit het Grote Leger der Zieken¹ dat "de mensheid"
² genoemd wordt:
Melde gehorsamst.

Zaterdag om zes uur 's avonds kwam de koorts. Ik dacht dat mijn laatste uur geslagen had.
Ik ging direct naar het ziekenhuis.
In de strijd tegen de vijand zijn aarzelen en treuzelen ongeoorloofd.
Onmiddellijk werden er bloedkweekjes gemaakt om te onderzoeken of er vijandige bacteriën in mij zaten. Dit was niet het geval
Wel werd vastgesteld dat er covid was binnengedrongen.
Voor de zekerheid kreeg ik vijftien tabletten amoxicilline / clavulaanzuur mee naar huis, een doder van vijandige bacteriën.
Die nacht droomde ik zoals ik altijd droom als ik koorts heb, namelijk steeds hetzelfde, mislukkende (iets wilde iets anders worden, maar het mislukte steeds (x 100)³).

¹ Grande Armée de Malades
² Homo aegrotans, voorheen homo sapiens.
³ Een rudiment van het verlangen naar en het vermogen tot metamorfose (in mij)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten