woensdag 11 november 2020

In de tunnel der mislukking

Ik zit al bijna twee weken te zwoegen op een tekst. 
Vandaag wilde ik de tekst in de vuilnisbak gooien, maar ik ben er al zo lang mee bezig.
Misschien is er licht aan het einde van de tunnel (als iets helemaal niet goed gaat, als het maar niet opschiet, dan is het net of je in een tunnel zit (in de tunnel der mislukking)).
Het is wel eens voorgekomen dat ik aan het eind van de tunnel iets vond dat ik anders nooit gevonden had. Dat is hoopvol.
Maar ik ben geen liefhebber van gezwoeg.
O nee!
Zo gezien is het misschien toch een goed idee om de tekst in de vuilnisbak te gooien. Dat zal een opluchting zijn, want het zwoegen en mislukken breidt zich nu ook uit naar andere terreinen. Vandaag moest ik pizza's laten komen omdat het koken mislukt was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten