woensdag 16 oktober 2024

Zo moet je het zien (niks moet)

1.
De wereldwijde bestseller Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert M. Pirsig is volstrekt onleesbaar!

2.
Wat doet onze melkschui-mer er lang over om de melk te schuimen!

3.
"Het is gemakkelijker gigantisch te zijn dan mooi te zijn."

Dit schreef professor Nietzsche.
¹

4.
"Vallen is gered worden. De aarde grijpt je bij je kraag, zo moet je het zien."

5.
Ik wilde hier iets schrijven over het verschil tussen de behaaglijkheid van lichte dekens in de zomer en de behaaglijkheid van warme dekens in de winter maar ik ben helemaal vergeten wat ik er over wilde schrijven.

6.
"Van de tweeëntwintig beschavingen uit de geschiedenis zijn er negentien ingestort toen ze de morele staat bereikten waarin de Verenigde Staten zich nu bevinden"
Arnold Toynbee (1889-1975).

7.
Op de afbeelding hierboven zie je een portret van mij als tennisser. Later meer over het portret en over degene die het gemaakt heeft.

8.
"Ik beeld me nooit een spin in"
M.

9.
"Nu moet ik een ander worden"
–  K.

¹ Uit: Nietzsche contra Wagner (Het geval Wagner) / De Arbeiderspers, 1994 / vertaling Hans Driessen / p. 21.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten