donderdag 21 maart 2024

Zij zijn zo gesloten als stenen

1.
Vandaag was ik bij dr. I.
Ik was zes weken niet bij haar geweest.
Eerst liet ik ongeveer 10 ml bloed afnemen zodat dr. I. de bloedwaardes kon bekijken.
Ze waren zeer goed!
Later op de dag liet ik nog 500 ml bloed afnemen om weg te gooien.

2.
In de afgelopen maand werd ik opmerkelijk vaak aangesproken door onbekenden. Iemand zei bijvoorbeeld tegen mij: "Zij willen dat ik open en eerlijk ben tegen hen, maar zelf zijn zij zo gesloten als stenen."

3.
Iemand anders zei tegen mij: "Hoe dichter ik bij huis kom, hoe langzamer ik begin te lopen."

5.¹
En iemand die naast mij zat in de ondergrondse zei: "Ik vind mijzelf niet mooi op foto's van v
óór het jaar 2003. Maar ik vind mijzelf wel mooi op foto's van ná het jaar 2003."

6.
Ik kende een klokkenmaker.
Hij repareerde ook horloges.
In zijn winkel was het een luid getik van honderden klokken en horloges.
En zelf tikte hij ook.
Dit heb ik een keer gehoord toen we ergens waren waar het heel stil was.
Tikketikketikketik hoorde ik.
Het was hij.

7.
In de finale tegen Carlos Alcaraz werd de arme Daniil Medvedev doorzeefd met tennisballen.

8.
De NASA heeft een parfum laten maken dat Eau de Space heet.
Als je er wat van op doet ruik je naar astronaut.
Hoe ruikt astronaut?
Naar een geweer dat net is afgevuurd.

9.
Iemand die ik lang niet gesproken had zei: "Als K. iets negatiefs tegen mij zegt dan maakt dat al het positieve wat hij heeft gezegd ongedaan. Maar als hij iets positiefs tegen mij zegt, dan maakt dat niet al het negatieve wat hij heeft gezegd ongedaan. Wat is toch de reden dat het negatieve zo blijft plakken terwijl het positieve zo vluchtig is?" 

¹ 4 is kwijt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten