zaterdag 6 mei 2023

Ik wil het bezitten

Vase mit Kornblumen und Klatschmohn

Op mijn kamer mogen geen bloemen.
Daarom heeft M. bloemen meegebracht.
Nou ja, een schilderij van bloemen.  
Het hangt hier aan de muur en het is een reproductie.
Het schilderij heet in het Duits: Vase mit Kornblumen und Klatschmohn.
In het Frans heet het: Vase avec marguerites et coque-licots.
In het Engels: Red poppies and daisies.
En in het Nederlands: Vaas met rode papavers en madeliefjes.
Vincent Van Gogh heeft het geschilderd in 1890 in het stadje Auvers-sur-Oise, niet ver onder Parijs. Hij ligt daar begraven. Hij ligt naast zijn broer in een verwaarloosd graf, zegt A.
Verwaarlozing maakt dingen mooier (misschien niet alle dingen).
Ik vind het een prachtig schilderij, ik ben er verliefd op, ik wil het bezitten en de enige zijn die ernaar kan kijken. Ik heb onderzocht wat het kost. Het is prijzig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten