woensdag 22 februari 2023

Over het voorjaar

Ik hoorde:

Wat was dat voor een vogeltje? Ik belde P. Hij weet wat van vogeltjes. Ik deed het vogeltje na door de telefoon:  

"Tu tu tu tu tu tu tu tu tu tu tu tu!" ¹

P. dacht dat het een pimpelmees was.²
Even verderop hoorde ik:

"Tiu tiu tiu tiu tiu. Tiu tiu tiu tiu tiu tiu tiu tiu ti!"
Het was beslist een ander vogeltje, maar het geluid had dezelfde beloftevolle en zeer gelukkig makende sfeer van het naderende voorjaar. Was dit ook een pimpelmees?
En klopt het dat de vogeltjes die deze geluiden maken
pimpelmezen? vroege aankondigers zijn van het voorjaar? Of zijn ze het hele jaar door te horen, maar hoor ik ze alleen in het voorjaar? Is het soms voorjaar in mijn oor? 

¹ Het uitroepteken is uitgevonden door vogeltjes.
²
Blue tit in het Engels (Blauwe tiet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten