vrijdag 27 december 2019

Kalm maar rustig maar

1.
Ken je de musculus sternokleidomastoideus? Dat is een spier. Hij zit achter je oor aan je schedel vast. Vandaar vertakt hij naar je sleutelbeen en je borstbeen. Je kunt 'm aan de buitenkant goed zien. 

Sinds 2013 kwelt die musculus me één keer per jaar een maand lang in de avond en in de ochtend.
Hij kwelt me dus met de regelmaat van een kosmisch verschijnsel. Opiaten helpen, maar hebben als nadeel dat lichaam en geest eraan verslaafd raken. 

2.
Ik ben met het slikken van de opiaten gestopt.
Lichaam en geest zijn nu aan het afkicken.
Daardoor had ik vannacht een verschrikkelijke nachtmerrie.
M. sloeg een arm om me heen.
Ze zei: "Kalm maar, rustig maar." 

Het was midden in de nacht. Het was zo donker. Ik zag geen hand voor ogen.
In het donker gaan nachtmerries niet weg.
Ik ging in de kamer zitten met alle lampen aan.
Kunstlicht kan nachtmerries niet verdrijven. Alleen daglicht kan nachtmerries verdrijven, maar dat is niet voorhanden midden in de nacht.
's Nachts trekt het daglicht zich terug op de maan (het rust daar uit).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten