zondag 26 mei 2013

Moorden is niet elegant

Escape from Alcatraz (1979)
In bankroversfilms ben ik altijd voor de bankrovers (maar moorden vind ik niet elegant).
Vanavond was er weer zo'n film op tv.
Ik had hem al een keer eerder gezien.
Dat was niet erg, want weten wat er komen gaat is minstens zo enerverend als niet-weten wat er komen gaat.
Spanning is een overschat begrip.

Ook hou ik van films over ontsnappingen, zoals Escape from Alcatraz met Clint Eastwood of The Truman Show met Jim Carrey.
Beide films heb ik al een paar keer gezien en een volgende keer ga ik weer kijken.
De herinnering aan de spanning die je voelde toen je de film voor de eerste keer zag is minstens zo enerverend als, eh, de spanning die je voelde toen je de film voor de eerste keer zag.

2 opmerkingen:

  1. Als je 'The Bank Job' nog niet hebt gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van de betere "Handen omhoog of ik schiet" scenes is natuurlijk die met het onleesbare briefje uit Take the money and run van Woody Allen.
    Bankbediende: "Oh, I see... this is a hold-up."
    Overvaller: "Yes."
    Bankbediende: "May I see you gun?"
    http://www.youtube.com/watch?v=-UHOgkDbVqc

    BeantwoordenVerwijderen