vrijdag 17 mei 2013

I told you I was ill

Multatuli (1820-1887)
Mijn favoriete grafschrift was altijd I'd rather be in Philadelphia van de komiek W.C. Fields (hij ligt niet begraven in Philadelphia).

Op de tweede plaats stond altijd Onder dit steentje ligt een fenomeentje. Dit grafschrift schreef de schrijver Multatuli voor de staatsman Thorbecke.
Zo was de stand van zaken ongeveer dertig jaar lang. Er verschijnt niet zo veel nieuws op grafschriftgebied.
Maar zaterdag las ik in de Volkskrant het grafschrift van de komiek Spike Milligan: I told you I was ill.

Die staat nu op één.

3 opmerkingen:

  1. Ben ik nog niet uit. Het steekt nogal nauw. Zo'n tekst moet een tijdje mee, dus het mag niet flauw zijn, zoals de uitdrukkingen die rijmen op "Hier ligt Peter" in het rijmwoordenboek:
    Dit maakt de zaak niet beter
    Volgende keer beter
    Hoe minder je ervan zegt hoe beter
    Een kleine eter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat denk je van: Hier ligt Komrij, ik denk dat ik maar omrij.

    BeantwoordenVerwijderen