dinsdag 28 mei 2013

Over roken en drinken en wat mensen daar zoal bij doen en zeggen

De hoofdpersoon uit Mad Men
Veel mensen hebben me de laatste tijd aangeraden naar de dramaserie Boardwalk Empire en de politieserie Dexter of Drexler te kijken.

Ik heb niet genoeg geduld voor dramaseries.
De serie Mad Men heb ik een tijd volgehouden, maar ook dat volg ik inmiddels niet meer, hoewel ik het goed vond. Het ging over roken en drinken en wat mensen daar zoal bij doen en zeggen.

Vanavond viel ik er per ongeluk in Boardwalk Empire, juist op het moment dat een man met een zwaar beschadigd gezicht de loop van een geweer in zijn mond stak om zelfmoord te plegen. Het was in een bos.
Ik hou niet van bossen. Ik zou niet in een bos of in een bosachtige omgeving willen wonen en ik breng zelden een bezoek aan een bos
. Dat heb ik van mijn vader (mijn moeder heeft een hekel aan bussen).
Een paar scènes later zag ik hoe een jonge man een oudere man met een gereedschap de schedel insloeg. De vernieling van de schedel werd uitgebreid in beeld gebracht. Bloed, stukjes bot en haren vlogen in het rond. Ook dit is niet geheel naar mijn smaak.
Weer een paar scènes later werd een grijsaard in een rolstoel gescalpeerd onder vertoon van opnieuw bloederige en harige flitsen.

Ik drukte op een andere zender en viel in de politieserie Drexler of Dexter. Twee aanraders op één avond! Het bleek te gaan over een man die tegelijkertijd een politieman én een seriemoordenaar is.
Ja zeg.

1 opmerking:

  1. Prachtige samenvatting: "Het gaat over roken en drinken en wat mensen daar zoal bij doen en zeggen."

    BeantwoordenVerwijderen