zaterdag 5 september 2020

We spelen badminton in de tuin

De appelboom in de onmetelijke tuin

Ik heb twee goede boeken bij me. In het ene boek staan maar liefst vier keer zo veel woorden als in het andere, maar in de winkel waren ze even duur!
Zoiets kan denk ik alleen met woorden.

In de buurt van ons landhuis is een paardenhotel (Chevauxtel).
Er is ook een hondenschool (École des chiens).

Liggend in het gras lees ik in het boek met de meeste woorden het volgende over John Lennon in zijn eindexamenjaar: "He effortlessly succeeded in doing just what he'd planned to do: nothing watsoever."
*
Dat is precies wat wij vandaag ook doen. Nu ja, we spelen badminton in de tuin: dichter bij nietsdoen kun je al doende niet komen.**

En meer heb ik over deze mooie dag niet te zeggen.


*
Uit: Mark Lewisohn, The Beatles, All these years, Volume 1, Tune in, 2013, uitgeverij Crown Archetype (Random House), New York.
**Op 15 oktober a.s. organiseert de KNSM Sociëteit een avond over het nietsdoen.

Uit de serie Zeven dagen in Normandië

Geen opmerkingen:

Een reactie posten