vrijdag 25 september 2020

Wij dronken zonder remmingen

Eergisteravond hebben we veel gedronken. Wat waren we in een goede stemming. Het afgelopen jaar was een interessant jaar. Mijn lichaam protesteerde tegen mijn levenswijze. Tot hier en niet verder, zei het. Ik hield halt. Ik liet camera's in mij kijken. Ik liet een oog dat door mij heen kon kijken tal van rondjes om mij draaien. Het oog zag: vermeerderingen, verminderingen. Mijn lichaam toonde zich in getallen, in reeksen getallen, in zwermen van getallen; in berekeningen, voorspellingen, mogelijkheden; in begrippen, formules, bezweringen. Kenners van mijn lichaam belden mij op afgesproken tijden. Ik sprak uitvoerig met hen. Het vuur werd er bij gehaald.
Eergisteravond hebben we veel gedronken. We werden bediend door een jonge vrouw die was gekomen op een zeer snelle motor (een Honda). Ze schonk ons in zonder remmingen, en wij dronken zonder remmingen, en de volgende ochtend was ik in een zeer goed humeur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten