dinsdag 22 september 2020

Ik maakte zelf het geluid van de motor

De Lotus 25
Twee weken geleden was ik op bezoek bij een man met een wagenpark.

Het kan ook iets langer of iets korter geleden zijn.
Ook is het mogelijk dat ik het voorval heb gedroomd.
Een wagenpark is een grote
verzameling auto's.
De verzameling bestond uit weinig moderne en veel niet-moderne auto's.
Een van de auto's was een zeldzame groene Lotus 25, mijn favoriete auto toen ik vier jaar was.
Wat was hij m
ooi. Ik was verliefd. Ik pakte de Lotus tussen m'n duim en wijsvinger en ik reed ermee over heuvels en bergen, over racecircuits en door steden. Ik maakte zelf het geluid van de motor.
Maar dit was geen speelgoedauto, dit was de echte Lotus 25 monocoque, ontworpen door Colin Chapman voor het Formule 1-seizoen van 1962.
"Wil je er een eindje in rijden?" vroeg de verzamelaar. Blijkbaar had hij in de gaten dat ik verliefd was.
Ik gespte de helm om.
Ik ging in de Lotus 25 zitten en ik reed.
De wind suisde langs m'n helm.
Ik hoefde niet zelf het geluid van de motor te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten