dinsdag 28 mei 2019

Nancy Pelosi zei dat Donald Trump niet goed bij zijn hoofd is

Donald Trump uit Amerika
Ongeveer een jaar geleden zag ik een Amerikaanse vrouw op tv. Ze zei: "Amerikanen zijn helemaal niet zo verdeeld als het lijkt op de televisie."

Ze vertelde dat in het stadje waar zij woont democraten en republikeinen goed samenwerken en hun best doen om zich niks aan te trekken van de permanente oorlog tussen de twee kampen op de nationale televisie.
Die uitspraak maakte indruk (op mij).

Zou het zo kunnen zijn, dacht ik, dat de oorlog tussen democraten en republikeinen een verdienmodel is van de Amerikaanse televisie?
Aan ruzie, woede, scheldpartijen en oorlog kun je meer geld verdienen dan aan beleefdheid en overeenstemming.

Vandaag zonden de grote Amerikaanse televisiestations de zoveelste ruzie uit tussen Speaker of the United States House of Representatives Nancy Pelosi (79) en President of the United States Donald Trump (72).
Nancy Pelosi zei dat Donald Trump niet goed bij zijn hoofd is.
En Donald Trump zei dat Nancy Pelosi niet goed bij haar hoofd is.

Ik moest denken aan die vrouw.
Van buitenaf gezienvanaf het Borneo-eiland in Amsterdamlijkt Amerika een onvrij land. Een dictatuur van miljardairs, listig verhuld door een schijn van democratie. Wat zijn eigenlijk de grootste televisie-stations in Amerika en wie zijn daar de baas, vroeg ik me af.
Later meer hierover, want ik moet nu slapen, het is al laat. Gisteren heb ik het ook laat gemaakt, moet je weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten