donderdag 14 maart 2019

Hij heeft meer tijd dan gewone stervelingen

Pizzabodem, zwevend
Ik wil me opgeven voor de opleiding tot pizzaiolo. Een pizzaiolo is een pizzamaker. De opleiding leert je alle kneepjes van het pizzamaken. Bijvoorbeeld hoe je het deeg op het puntje van je vinger moet laten ronddraaien, in de lucht gooien en weer opvangen. Toen ik studeerde was er in de Leidsestraat een pizzeria waar een pizzaiolo in de etalage stond die al die bijzondere pizzakunsten uitvoerde. Vaak maakte ik
van de universiteit naar huiseen omweg om hem te zien.
Het was wonderbaarlijk hoe een deegbol onder zijn handen binnen een paar minuten veranderde in een boven zijn hoofd zwevende ufo. En met een gemak! Hij zag zelfs kans om naar me te zwaaien en een trekje te nemen van zijn sigaret terwijl de pizza boven hem in de lucht hing. Waaraan herken je de maestro? Hij heeft meer tijd dan gewone stervelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten