zaterdag 4 oktober 2014

Ben ik bang?

De burgemeester van Rotterdam zei: "Vijftien miljoen mensen zijn bang."
De burgemeester bedoelde hiermee: de vijftien miljoen Nederlanders die geen moslim zijn, zijn bang geworden voor de één miljoen Nederlanders die wel moslim zijn.
Hij pleitte ervoor dat de één miljoen Nederlanders die moslim zijn allemaal gaan meedoen aan de actie Not in my name, om afstand te nemen van de barbaarsheden uit het Midden-Oosten.
Dit om de rust in de samenleving te herstellen, aldus de burgemeester.

Ik woon in een straat met moslims. Zou ik het geruststellend vinden als zij een button droegen of een affiche achter hun raam plakten met daarop de woorden not in my name?
Ik kan niet ontkennen dat ik me in de afgelopen maanden wel eens heb afgevraagd wat men in mijn straat zoal vindt van de barbaarsheden. De moslims en ik leven al vele jaren vredig langs elkaar heen, zo'n button of affiche zou dus informatief kunnen zijn.
Maar wat dan te denken van moslims zonder button en zonder affiche?

Ook vroeg ik me af: ben ik bang?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten