woensdag 10 november 2021

De rijken verlaten de aarde

1.
De rijken verlaten de aarde (ze zijn aan het oefenen).

3.¹
Midden in de zomer van het jaar 2019 zat er een feestelijke ansichtkaart bij de post. Hij was gericht aan mij en er stond op: Happy New Year!
En waarom ook niet?

4.
Ik at een Japans gerecht.
Smaak en textuur van het gerecht hadden iets geometrisch (exact en koel).
De smaakpapillen werden niet overrompeld.
De Japanse keuken is denk ik te fijnzinnig om te willen overrompelen.
Opmerkelijk was dat het gerecht niet "vulde", maar eerder "leegde".
Er leek sprake van een zekere catharsis.

5.
Ik zag een film over een messenwerper en een jonge vrouw.
Ze traden samen op in circussen.
Zij draaide rond op een schijf en hij gooide zijn messen naar haar.
Hij was verliefd op haar.
Zijn messen raakten haar nooit.

6.
"Het spijt me wel kerel, maar ik herinner me jou helemaal niet." 

7.
De Napolitaanse romans van Elena Ferrante maken de indruk liggend geschreven te zijn.  

8.
Nooit eerder had iemand zich zo zwierig aan me voorgesteld. Haar naam zweefde door de lucht als een hoed op weg naar de kapstok. 

¹ 2. is kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten