maandag 8 november 2021

De kraai is mooi

1.
"Nu ga ik nog een kopje Chinese onsterfelijkheids-thee drinken en dan ga ik slapen."

2.
Zij wist niet hoe ze moest kwetsen. Die kunst beheerste ze helemaal niet. Ook kwetsen kun je goed en minder goed doen. Ook daarin bestaat een teveel, een te weinig en een precies goed. O, nooit eens op de juiste wijze gekwetst te worden!

3.
Ze heetten Noëlle, Quirine, Hazel en Ondine. Ze waren heel rijk, heel mooi, heel welgemanierd en onstabiel als explosieven.

4.
De Chinese schilder He Duoling zegt: "De kraai is mooi."

5.
Hij had net zo weinig greep op z'n leven als iemand die met een lange wiebelende tak een te water geraakte voetbal naar de kant probeert te halen.¹

6.
"De volgende halte is het centrum van de wereld. Overstappen op de lijnen 7, 16 en 24. Vergeet niet uit te checken."

7.
M. schreef: "Ik wist niet dat ik zo droomachtig en vervuld door steden kon dwalen. Dat ik zo licht en vrolijk kon zijn en zo makkelijk duwtjes tegen de werkelijkheid kon geven, waardoor mensen die ik ontmoette plezier konden krijgen. Al het goede en lichte kwam er uit. In de stad A. dwaalde ik zes uur en sprak ik kortere of langere tijd met meer dan dertig mensen."

¹ Deze zin is goed beschouwd niet af. Er moet nog "... op de voetbal." achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten