zondag 18 april 2021

Noem jij mijn moeder een hoer?

John Cage (1912-1992)

1.
Ik verdien weinig geld met hard werken. Daar staat gelukkig tegenover dat ik veel geld verdien met niksdoen. 

2.
Iemand vroeg: "Wat heb je nou aan zo'n studie geschiedenis?"
Ik antwoordde: "Nou, door die studie kan ik kleine stukjes toekomst voorspellen."
Dat vond dat figuur maar nutteloos.

3.
Nu ik minder alcohol drink word ik minder aardig. Al mijn goede eigenschappen waren bijwerkingen van de alcohol.

4.
Je kunt ruimte in tijd meten: "Hoe ver is het?" "Twintig minuten".
Je kunt tijd niet in ruimte meten: "Hoe laat ben je vrij?" "Over drie kilometer".
Dit zei Jerry Seinfeld de komiek.

5.
De componist John Cage heeft een muziekstuk geschreven dat 639 jaar duurt.
De uitvoering begon op 5 september 2001 met een lange stilte.
Op 5 februari 2003 klonk de eerste noot.
Volgend jaar, op 5 februari 2022 om precies te zijn, zal een volgende noot klinken.
In 2640 zal de laatste noot stoppen met klinken.
Dan ben ik 682 jaar.

6.
M. (19): "..." [onverstaanbaar]
Ik: "Wat zei je?"
M.: "Niks."
Ik: "Jawel lieverd, je zei wat."
M.: "Ik zei goedemorgen."
Ik: "Goedemorgen."

7.
Ik heb één keer iemand (een onbekende) voor hoerenzoon uitgemaakt. Hij werd kwaad.
"Noem jij mijn moeder een hoer?" schreeuwde hij.
"Ja," zei ik, "jouw moeder moet wel een hoer zijn, anders was jij niet zo'n hoerenzoon."
Hij had het ernaar gemaakt.*

8.
Op de punt aan het einde van deze zin passen volgens een berekening van octopusdeskundige Peter Godfrey-Smith ongeveer 170 miljoen ribosomen.

Ribosoom

* Later meer over de hoerenzoon en hoe hij het ernaar gemaakt had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten