donderdag 1 augustus 2013

De ogen van de baas keken boos

Ik had een afspraak met de baas van een groot hotel. We gingen zitten aan een tafel in het restaurant van het hotel. Buiten regende het.
Wat ik wilde drinken, was de vraag.
Koffie verkeerd, was het antwoord.
Een jong meisje van de bediening bracht de koffie. Er zat een glaasje water bij en een koekje. Alles stond op een dienblad.
Maar het meisje had het helemaal niet goed gedaan! De koffie was een espresso. Het glaasje water was leeg (er zat geen water in). Alleen het koekje was, nou ja, een koekje.
Natuurlijk zei ik er niks van. Je moet fouten kunnen maken.
Maar de ogen van de baas keken boos
Hij zei dat dat een espresso was en geen koffie verkeerd, en dat er geen water in het glaasje zat. Op zich waren dit juiste constateringen.
Ik word altijd zenuwachtig van zulke situaties. Om redenen die ik zelf niet kan verklaren vereenzelvig ik mij steevast met degene die alles fout doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten