dinsdag 5 februari 2013

Over mijn metabolistische mnemotechniek

T.S Eliot 1888-1965
Ik zit op de wc gedichten uit m'n hoofd te leren.
Ik doe dit om mijn nieuwe mnemotechniek Van onder lossen, van boven laden te testen en te vervolmaken.

Deze metabolistische mnemotechniek is gebaseerd op onderzoek dat ik deed in m'n studententijd.
Uit het onderzoek bleek dat ik met lege darmen (en een lege maag) veel beter memoriseerde dan met volle darmen (en een volle maag).
Schijnbaar is het gevoel "vol te zitten" psychosomatisch van aard en heeft het ook een uitwerking op de geest.

Mijn nieuwe techniek werkt zeer goed.
Ik heb zonder moeite in een mum van tijd het lange gedicht The journey of the Magi van T.S. Eliot uit m'n hoofd geleerd.
Het is een zeer mooi gedicht.
Het begint zo:

A cold coming we had of it,
Just the worst time of the year
For a journey, and such a long journey:
The ways deep and the weather sharp,
The very dead of winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten