donderdag 4 november 2010

Het is een geweldig idee

Vergeetmenietjes
Morgen ga ik een idee bespreken met twee mensen aan de overkant van het water. Het idee is geheim, dus ik kan er niet over uitweiden. Maar het is een heel goed idee, dat verzeker ik je.
O, het is een geweldig idee. Het kan een revolutie veroorzaken in mijn portemonnee, en ook in de portemonnee van enkele anderen. Ja, onze portemonnees kunnen er ontzettend dik van worden. Het is mijn overtuiging dat ideeën die je portemonnee dun maken geen goede ideeën zijn. Nou ja, dat is niet helemaal waar, ik moet mezelf hier tegenspreken. In de werken van bijvoorbeeld professor Nietzsche vind je het ene goede idee na het andere, maar toch werd zijn portemonnee er niet dik van. En toch waren het goede ideeën.

Omdat mijn idee geheim is kan ik er zoals gezegd niet over uitweiden. Ik kan je wel zeggen dat het een idee is waar ik al langere tijd mee rondloop of dat al langere tijd met mij rondloopt, zo kun je het ook zeggen. Steeds verzet het idee zich ertegen om door mij vergeten te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten