zondag 14 november 2010

Mijn vader en moeder hebben me altijd gewaarschuwd

Dit is hem, de linker schoen, waarover zoveel te doen is geweest in het warenhuis. Wat me bevalt, afgezien van de vorm en het materiaal, is het lusje aan de achterkant.

Omdat ik te dikke sokken aan had om de schoen goed te kunnen passen, kreeg ik van de verkoopster speciale warenhuissokken. Het waren lekkere sokken, heerlijk zacht, maar ik wilde ze toch niet kopen, omdat ze een Schots ruitmotief hadden.
Mijn vader en moeder waren allebei kleermaker en ze hebben me altijd gewaarschuwd voor het Schotse ruitmotief.
Ik voelde me bezwaard dat ik die sokken niet kocht. Anders dan een broek of een hemd, of schoenen, kun je sokken, vind ik, niet teruggeven als je ze eenmaal aan hebt gehad. Dat geldt ook voor onderbroeken. Dat is de reden waarom mensen sokken en onderbroeken meestal niet eerst passen voordat ze ze kopen. De voet en het geslachtsdeel zijn nogal, eh, persoonlijke en geurige lichaamsdelen.

3 opmerkingen:

  1. Ik wil wel eens een onderbroek van je lenen. Met het schotse ruitmotief, als dat zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk geen toeval dat je Beatle-laarsjes hebt gekocht? Check:

    http://guillaume51.blogspot.com/2009/10/de-beatle-laars.html

    BeantwoordenVerwijderen