maandag 10 mei 2021

Al mijn verdedigende krachten foetsie

Paard (Staunton)
Het is een mooie dag en ik ga naar P. om te schaken. Hij woont aan de overkant van het water.
P. is een gevaarlijke schaker als hij er wat bij drinkt (niet te veel).
Het geeft hem precies het goede quantum ontspanning, concentratie, durf en oplettendheid.
Ik word door de drank juist roekeloos. Ik hoef maar een glas wijn te drinken en al mijn verdedigende krachten zijn foetsie. Ik heb nog slechts oog voor de aanval en mijn dame stormt helemaal alleen op de vijand af.
P. heeft goede wijn, die hij speciaal uit Frankrijk laat halen. Zijn hele drankvoorraad is trouwens van de hoogste kwaliteit. Maar wanneer hij wil inschenken, dan zeg ik tegen hem, zeer tegen mijn alcoholische natuur in: "Geef maar een glas water, P.!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten