maandag 13 juli 2015

Ik kom er steeds niet aan toe

Ik loop achter op schema. Ik moet de hieronder staande onderwerpen nog bespreken op deze blog, maar ik kom er steeds niet aan toe. Het is niet prettig om achter te lopen op schema. Je hebt het gevoel dat alles wat je doet te laat is, ja vergeefs. 
Je zou de kunst moeten verstaan immer de boeggolf van het heden te zijn (want dat ben je). 
Een van de onderwerpen die ik nog moet bespreken is het onderwerp haast. Dit in verband met mijn almaar uitdijende psychologie op basis van onze perceptie van tijd. 
Maar enfin, in alle rust en berusting volgt hier de lijst van nog te behandelen onderwerpen:

1)    Pulp als meesterwerk. Over marketing.
2)    Een slecht gevoel voor humor brengt je elke dag nieuwe
       vijanden.
3)    De smoes van de moeder van S.
4)    "Aerdenhout, Lamborghini, leven op stand."
5)    Door de regen fietsen.
6)    Over de platanen op de Van Eesterenlaan.
7)    "Voetballers zijn schrijvers."
8)    Architectentaal.     
9)    Dode door blikseminslag in selfiestick.
10)  Albert Heijn en Jumbo.
11)  Op vakantie zonder ouders.
12)  Een milde vorm van totale krankzinnigheid.
13)  Wie is toch Kim Kardashian?
14)  "Mijn snelste levensjaar was van m'n vijfde tot m'n zesde."
15)  Harira en de ramadan.
16)  Over namen van schepen (Harmonie, Jowi, River Kwai).
17)  Tijdreizen (over stillevens).
18)  Zijn planten intelligent? Over mijn klimop.
19)  Lately I've forgotten who I am
20)  Ontmoeting met Putzi Hanfstaengl op het Centraal Station van
       Florence.
21)  Paspoortcontrole in de trein: "Ah, du lachst gern."
22)  "Mijn haat stierf met hun overgave."
23)  Operation Unthinkable: Winston Churchill en de Wehrmacht.
24)  Over bijvoeglijke naamwoorden.
25)  Haast.
26)  De profetie als noodkreet (over tijdsdruk).

Uit de serie Bijdrage aan een psychologie op basis van onze perceptie van tijd
Uit de serie De tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten