vrijdag 6 september 2013

Om rijk te worden moet je durven experimenteren met de moraal

Gisteren ben ik begonnen met het slikken van de champixpillen die behulpzaam zijn bij het stoppen met roken. Het werkzame bestanddeel is varenicline.
Eigenlijk had ik er vorige week mee zullen beginnen, maar ik durfde de pillen na het lezen van de bijsluiter niet te slikken
(het is bekend dat het de farmaceutische industrie niet te doen is om het welzijn van de mens, maar om het dik en spekkig worden van de eigen portemonnee).
Mogelijk zit de sigarettenindustrie achter de champixpillen, zoals ook achter medicijnen tegen longkanker: eerst geld verdienen aan het dodelijk ziek maken, en daarna aan het hopelijk beter worden. Jawel, lieverdjes, zo zit de wereld in elkaar. Als je rijk wilt worden, moet je durven experimenteren met de moraal.

Ik voelde me gelijk duizelig na het slikken van de eerste pil. Ik dacht dat mijn laatste uur geslagen had. Ik begon al afscheid van de wereld te nemen. Na een poosje kwam ik erachter dat de duizeligheid werd veroorzaakt doordat ik de verkeerde bril op had.
Het had niks met de champixpil te maken, want toen ik de bril afzette, was de duizeligheid meteen over en de rest van de dag had ik er helemaal geen last meer van. Ondertussen ben ik gewoon aan het roken, want de champixkuur van Pfizer schrijft heel mensvriendelijk voor dat ik pas tussen de achtste en de veertiende slikdag hoef te stoppen.


[wordt vervolgd]

3 opmerkingen:

  1. Ah, paranoia en complotdenken zijn kennelijk de eerste bijwerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk een overlap! Zo verdien je aan ziekmaken en betermaken op het zelfde moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies, zo is het! Ook aan de champix soms? (paranoia en complotdenken)

    BeantwoordenVerwijderen