zaterdag 14 september 2013

Alsjeblieft en dankjewel, fijne dag en insgelijks

Daarnet heb ik bij de avond-winkel in de Niasstraat een laatste pakje Kent gekocht.

Ik kocht mijn pakjes vaak in die winkel. Er stond een aardig meisje, met wie ik leuk kon praten: alsjeblieft en dankjewel, fijne dag en insgelijks.
Als je meer woorden wisselt, kan het snel mis gaan.
Ik zag er wel eens iemand een slof sigaretten kopen. Zoiets heb ik nooit gedaan.

Ook kocht ik vaak sigaretten bij Albert Heijn. Eén meisje dat daar bij de sigaretten staat zal ik missen. Met haar kon ik ook leuk praten. Ook alsjeblieft en dankjewel, fijne dag en insgelijks.
Hetzelfde geldt voor een meisje bij de Bruna. Zo zie je maar hoe een deel van je sociale leven afsterft wanneer je stopt met roken.

2 opmerkingen:

  1. En meteen ook gestopt met bloggen? Net nu het spannend begon te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor niet gestopt, maar veiligheidshalve even gestaakt.

    BeantwoordenVerwijderen