zondag 22 september 2013

Italo Svevo kwam uit Triëst

Italo Svevo (1861-1928)
1.
Ik ben mijn boek kwijt over stoppen met roken. Het heet De bekentenissen van Zeno en het is van Italo Svevo. 
Italo Svevo kwam uit Triëst.
Hij hield van roken, van schrijven en van London.

De schoonouders van Italo Svevo hadden een onderwaterverffabriek.
Zijn eerste twee boeken werden door niemand gelezen. Hij schreef ze toen hij tussen dertig en veertig jaar oud was. Daarna schreef hij twintig jaar niet meer. 

2.
Ook Het boek der rusteloosheid van hulpboekhouder Bernardo Soares ben ik kwijt.
Bernardo Soares is een heteroniem van de Portugese dichter Fernando Pessoa (1888-1935). 

Ik heb een keer met Fernando Pessoa op een terrasje in Lissabon gezeten.

1 opmerking:

  1. Ik heb wel een ander boek van Italo Svevo voor je. Ik ben vergeten hoe het heet, maar het heeft een mooie titel.

    BeantwoordenVerwijderen