woensdag 17 juli 2013

Is het nog wel de moeite waard?

De Kampioen uit de maand
dat ik 1 jaar werd
De polikliniek voor het stoppen met roken zit in een ziekenhuis in Amsterdam-Noord.
Ik was er vandaag voor metingen aan mijn longen.
Voordat ze je gaan helpen, willen ze eerst weten of het nog wel de moeite waard is allemaal.
Terwijl ik zat te wachten tot ik aan de beurt was, las ik het tijdschrift de Kampioen.

Ze konden aan het volume, de zuigkracht en de souplesse van mijn longen zien dat ik veertig jaar had gerookt. En ze konden het ook aan de stootkracht zien.
Maar, zei de longarts: "Als je nu stopt, dan is er niks aan de hand en kun je nog makkelijk marathons lopen, als je dat zou willen."
Dat laatste is niet het geval. Langdurig hardlopen is slecht voor de gezondheid. 

2 opmerkingen: