zaterdag 22 juni 2013

Mijn longen doen het nog goed

Bacterie
Ik was bij mijn dokter in verband met een hoest. Het was een hoest die ik al eens eerder had gehoest.

Ik heb een hekel aan hoesten.
De dokter luisterde naar mijn longen en kon niks vinden dat duidde op een longontsteking.
Ze vermoedde dat zich een bacterie had genesteld in mijn longen.
Ik zie mijn lichaam niet graag als iets waarin een ander lichaampje, vijandig of vriendelijk, zich zomaar kan nestelen.
Toen ging ze de zuurstofsaturatie meten, dat is de effectiviteit van de ademhaling. Ik moest een paar keer diep ademhalen, waarna ze de saturatiemeter op de top van mijn wijsvinger plaatste. Die gaf een uitslag van 99%. Mijn longen doen het dus nog goed, ondanks de bacterie en een heel leven Kent, the only healthy cigaret (en ook wel andere merken, zoals Montana, Javaanse Jongens en het opa-merk Northstate). Een mooi moment om te stoppen. Met roken, bedoel ik, niet met leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten