woensdag 5 juni 2013

Ik overweeg om in actie te komen

De smaakkundigen van Albert Heijn hebben de smaak van de vruchtenmix veranderd. Nu lusten M. en Z. het niet meer. Twaalf jaar smaakte de vruchtenmix hetzelfde. Nooit was er iets onbekends aan te bespeuren. M. en Z. konden de vruchtenmix drinken zonder op hun hoede te zijn, wat een luxe is in een wereld die in vernieuwing de oplossing voor alles ziet.
Ik ben van nature niet iemand die actie voert tegen veranderingen. Ik ben geneigd om het onvermijdelijke van veranderingen in te zien. En het onvermijdelijke beschouw ik als het goede een anti-fragiele meegaandheid of luiheid (amor fati) die me ongeschikt maakt voor welke vorm van protest dan ook. Maar als de oude vertrouwde smaak van de vruchtenmix niet terugkomt, dan overweeg ik om, eh, eventueel in actie te komen door middel van een brief aan Albert Heijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten